Ruim een ton voor War Child!

14 February 2008

Ruim een ton voor War Child!

Vandaag was ik in Alkmaar in de hoedanigheid van ambassadeur van War Child én als ex-hoofdredacteur van de Zaterdag bijlage van de Alkmaarsche Courant. In december was ik eenmalig hoofdredacteur van deze dikke bijlage, waarin ik maar liefst 16 pagina’s mocht vullen, helemaal naar mijn eigen wensen. Het werd een prachtexemplaar waar War Child uiteraard een prominente plek in had. Op 29 december verscheen bij alle HDC Media kranten (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant, Leidsch Dagblad en de Gooi- en Eemlander) ‘mijn’ bijlage.

Vandaag, in het hoofdkantoor van HDC Media, mocht ik een cheque van maar liefst 100.631,56 euro in ontvangst nemen. De overhandiging van de cheque, door adjunct-hoofdredacteur Fred Hoogendoorn, was de afsluiting van de geweldige War Child-actie van HDC Media, uitgever van deze krant.

De opbrengst van de verkochte advertenties in die bijlage kwam ten goede aan War Child. Een groot team van vrijwilligers belden ontelbare bedrijven op met de vraag of ze mee wilden doen. Het bedrag werd verder aangevuld door giften van lezers en bedrijven en door een speciale veiling. Zo konden lezers bieden op een gastrol in de polulaire soap-serie ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’, een dag mee met de Koninklijke Marine of racen op Zandvoort. 

We hadden gehoopt een mooi bedrag voor War Child bij elkaar te sprokkelen. 

Maar toen we aan dit avontuur begonnen, heb ik werkelijk geen seconde gedacht dat we ooit op een bedrag van zes cijfers zouden uitkomen. Zes cijfers vóór de komma! Geweldig! Hiermee kunnen we zeker 10.000 kinderen helpen!

Ik ben buitengewoon trots dat we dit met elkaar klaar hebben kunnen spelen. 

Petje af voor iedereen bij HDC Media! Ik neem, zeker als het op War Child aankomt, alles heel serieus. Het deed me goed om te merken dat jullie dit prachtige project net zo serieus namen met deze fantastische cheque als resultaat.

Ik heb een aantal extra exemplaren van deze bijlage mee mogen nemen.

Wil je er ook eentje ontvangen?

Mail dan voor 1 maart jouw goede idee hoe je War Child kunt steunen naar warchild@borsato-fanclub.nl en vergeet je naam en adres niet! Wie weet ontvang jij dan binnenkort zo’n unieke krant!

Groet,

Marco