Borsato Jaaroverzicht 2007!

28 December 2007

Borsato Jaaroverzicht 2007!

Traditiegetrouw kijken we ook dit jaar terug naar de hoogtepunten van 2007. Voor mij was 2007 een druk jaar, maar voor het grote publiek was het niet altijd duidelijk waar ik mee bezig was. In 2008 zullen veel puzzelstukjes op hun plaats vallen! Toch kijk ik terug op een fijn jaar, waarin er weer een heleboel mooie dingen hebben plaatsgevonden! Kijk even met me mee!

Het aanzien van 2006!

Grappig om een jaaroverzicht van 2007 te beginnen met een jaaroverzicht van 2006, maar ik vind het een eer om met mijn Symphonica in Rosso show het ‘Aanzien van 2006’ te hebben gehaald. Sinds 1962 verschijnt er ieder jaar het boek ‘Het aanzien van…’ Het is een prachtig naslagwerk waar de hoogte- en dieptepunten uit het nieuws, zowel uit binnen- als buitenland, zowel landelijk als regionaal, in woord en beeld verslagen wordt. Het aanzien… moet ook zo geschreven worden dat je na 20 jaar nog weet waar het over gaat. Soms is iets zó vanzelfsprekend dat je denkt dat het tegen die tijd nog wel duidelijk is, maar vaak moeten geheugens even worden opgefrist. Duidelijke teksten dus en een veelzeggende foto. Voor mij waren de concerten het absolute hoogtepunt van 2006! Maar wat geweldig dat het ook voor de verzamelaars van de nieuwsfeiten een indrukwekkend moment was! Het was overigens niet de eerste keer dat ik ‘Het aanzien van…’ haalde. De ‘monsterverkoop’ van de Waarheid in 1997 deed dat ook!

Meer over het aanzien lees je hier!

Leontine in Voetbalvrouwen!

Dit jaar was Leontine op televisie te zien in de nieuwe serie Voetbalvrouwen. Zoals de titel al doet vermoeden gaat deze over de echtgenotes van mannen die in de voetballerij werken. Over voetbalvrouwen bestaan natuurlijk een hoop vooroordelen en deze vooroordelen komen in de serie absoluut naar voren! Hierin draait alles om de ‘glitter en glamour van het voetbal’. Vrouwen met teveel geld, teveel tijd en nauwelijks een eigen leven, het eindeloze shoppen, de ijdelheid, de ruzies en de tranen, alles kwam aan bod in deze nieuwe serie. Rollen waren o.a. weggelegd voor Victor Low, Barry Atsma, Lone van Rosendaal, Bas Muijs, Nicolette van Dam, Mike Weerts, Sophie van Oers en jawel, Leontine Borsato. De serie deed het buitengewoon goed, meer dan een miljoen kijkers zaten aan de buis gekluisterd om de perikelen te volgen en ook ik heb geen aflevering gemist. Ik dacht naar een serie te gaan met mijn eigen vrouw erin, maar al snel zag ik alleen Liz Duivendrecht, de vrouw van voetbaltrainer Arjan. Als Leontine me kan laten vergeten dat ze mijn vrouw is, dan acteert ze wel goed, vind je niet?De serie was zo succesvol dat inmiddels de opnamen voor de tweede serie in volle gang zijn. In maart van 2008 worden de nieuwe afleveringen uitgezonden, dit keer bij RTL 4.

Meer over Voetbalvrouwen lees je hier, hier en hier!

Joop van den Ende 65 jaar

12 maart werd er een groot gala ter gelegenheid van de 65e verjaardag van Joop van den Ende georganiseerd met de titel ‘Deze Is Voor Jou’. Zijn vrouw, grote liefde en steun & toeverlaat Janine had dit voorbereid en het was fantastisch! Het was een feestelijk en afwisselend gala waarin tientallen artiesten een ode brachten aan deze Nederlandse topproducent. Joop heeft de Entertainment industrie in Nederland niet alleen vorm gegeven, maar ook kleur! Joop heeft grenzen verlegd, Nederland wat betreft entertainment op de kaart gezet, talent herkend, gekoesterd en kansen gegeven. ‘Deze Is Voor Jou’, werd gepresenteerd door Reinout Oerlemans. De nadruk lag op bijzondere en eenmalige combinaties van genres, stijlen en solisten. Elk van de optredens symboliseerde op oorspronkelijke wijze een van de vele facetten van de indrukwekkende carrière van Joop van den Ende. Het was een spectaculaire bloemlezing uit zijn verleden, heden en toekomst. Joop’s favoriete liedje is ‘Inspiratie’, van Mathilde Santing. Ook ik heb iets met dit liedje. Sterker nog, toen Leontine en ik ons jawoord gaven in het mooie Venetië bijna negen jaar geleden, kregen we ’s avonds een video te zien van Mathilde die ons haar felicitaties en wensen overbracht en dit prachtige lied zong.We gingen zo op in de prachtige tekst en melodie, genoten zo van haar schitterende stem, dat het even duurde voor we door hadden dat Mathilde ‘Inspiratie’ in onze eigen achtertuin aan het zingen was! Dat was een heel bijzondere verrassing! Ik vond het een grote eer deze ode aan Joop te mogen brengen! Dat ook jullie het wisten te waarderen, merkte ik aan het gastenboek en de vele mailtjes die ik kreeg.

Meer over Joop van den Ende lees je hier!

Ik heb de Kaasmarkt ingeluid!

De kaasmarkt in Alkmaar is een begrip, niet alleen in Alkmaar en omstreken, en zelfs niet alleen in Nederland, want jaarlijks bezoeken vele buitenlandse toeristen de unieke kaasmarkt. Het is dan ook een kleurrijk schouwspel, een bijzonder evenement, een traditie die al eeuwen lang leeft in Alkmaar. Eerde dit jaar sprak ik wethouder Rian van Dam.